کوفته تبریزی یکی از انواع کوفته های معروف و پر طرفدار ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتا متعلق به شهره تبریز می باشد. این کوفته خوشمزه به دلیل طعم بسیار خوبش در سراسر کشور فراگیر شده است و تقریبا در تمام شهرهای ایران طبخ می شود.

در جریان هستید که کوفته باید چرب_چیلی باشه پس ایراد نگیرید راستی کیا کوفته دوست دارن؟کوفته تبریزی یکی از معروف ترین و لذیذترین غذاهای خطه آذربایجان میباشد میدونم نیازی به نوشتن طرز پخت نیست چون مطمئنم دوستان خیلی بهتر و خوشمزه تر از من درست میکنند ولی من طبق روال پیج طرز پخت رو نوشتم حالا شما بگید چجوری درست میکنید؟

مواد اولیه لازم:

گوشت چرخ کرده نیم کیلو
لپه  1 پیمانه
برنج  1/3 پیمانه
تخم مرغ  1 عدد
پیاز  2 عدد
پیاز چه و یا تره خردشده
مرزه تازه و یا خشک
رب
زردچوبه
پودر جوز هندی
پودر فلفل سیاه نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوفته تبریزی:

ابتدا لپه را جداگانه در آب بپزید .سپس برنج با نیم پیمانه آب و مقداری نمک و زرد چوبه روی حرارت بالا قرار میدهیم تا بجوشد و آب آن کاملا کشیده شود. پس از آنکه آب برنج کشیده شد آنرا کنار بگذارید تا سرد شود  سپس لپه را به همراه یک عدد پیاز و گوشت چرخ کرده داخل همزن بریزید تا کاملا باهم میکس شوند.و بعد از میکس کامل مواد را داخل ظرف بزرگتری منتقل میکنیم و به آن پیازچه یا تره خرد شده  به همراه مرزه خرد شده ، تخم مرغ ، برنج ، نمک – فلفل – زردچوبه و جوز هندی رنده شده  اضافه میکنیم و با دست خوب ورز میدهیم .مواد را آنقدر ورز دهید تا زمانی که حالت چسبندگی پیدا کند و به دست بچسبد.
پس از ورز دادن  کامل مواد را کنار بگذارید
برای تهیه سس کوفته پیازها را با کمی روغن تفت دهید تا پیاز ها نیمه طلایی شود.در هنگام تفت پیاز به آن کمی زرد چوبه بزنید
بعد از آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کاملا تفت دهید بعد از آن یک پیمانه اب هم درداخل ظرف بریزید  و در ظرف را بگذارید تا روی حرارت بالا به جوش بیاید.و بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید.
هنگام درست کردن کوفته ها ،مواد آن  را یکبار دیگر ورز دهید به صورت یک گلوله بزرگ بردارید گرد کنید داخل سس ها بگذارید
سپس درب ظرف را ببندید
تا کوفته ها در آب سس بجوشند.بعد از جوش آمدن کوفته ها شعله را کم کنید و اجازه دهید  40 دقیقه کوفته ها با حرارت کم بپزند.
به همین راحتی کوفته درست کنید و در کنار عزیزانتون با دل خوش نوش جان کنید

منبع : tomato4.home